Czech Specials pod novou správou. Stará se o ně Asociace kuchařů a cukrářů
V současnosti drží certifikaci Czech Specials devadesát tři restaurací.
Významnou změnou prošel v minulých týdnech projekt Czech Specials, který pod sebou soustřeďuje restaurace, které úspěšně prošly jeho certifikací a nyní mají možnost, ale i povinnost čerpat z receptur, které nabízí.
Jedná se o tradiční česká jídla, jejichž soupis a popisy výroby jsou součástí programu Czech Specials. Některé z nich se musí stát součástí stálé nabídky restaurací, které certifikaci získaly, nebo o ni usilují. Jde minimálně o polévku a dvě hlavní jídla.
Hlavní novinkou je, že správa certifikačního procesu projektu přešla z Asociace hotelů a restaurací České republiky pod Asociaci kuchařů a cukrářů ČR. Což je logickým vyústěním vývoje značky, kuchaři mají k této jeho důležité části s výrazně gastronomickou náplní přece jen blíže. Navíc právě v roce, kdy republika slaví významné výročí, je zájem médií i jednotlivců soustředěn vedle ostatních témat právě na gastronomii. Jídlo je především pro cizince jedním z prvních kontaktů s naší zemí a podle jeho úrovně si formují prvé dojmy. Ale zájem o návrat kvalitní české kuchyně mají i tuzemští návštěvníci restaurací. Krom jiného proto, že se jich stále více v rámci dovolených orientuje na pobyty v atraktivních oblastech naší země.
V současnosti drží certifikaci Czech Specials devadesát tři restaurací, mnoho dalších si zažádalo o její obnovu nebo o ní žádá poprvé.
S tím, jak roste zájem o Českou republiku i v řadách turistů zahraničních, je cílem projektu podpořit jej prostřednictvím gastronomie a regionálních receptur. Těch je dnes k dispozici 135, další české speciality budou postupně přibývat. Hlavním z cílů projektu je přes jedinečnou českou gastronomii přiblížit domácím i zahraničím turistům jednotlivé regiony a představit naše kulinářské speciality. Czech Specials je zároveň certifikační značkou, která stvrzuje, že hosté v podnicích, jež jsou jejími držiteli, dostanou tradiční české pokrmy v odpovídající kvalitě.
Vzhledem k nasazení, s jakým k práci na projektu přistupují jeho současní aktéři, lze očekávat, že se jeho povedené transparentní logo stane brzy synonymem pro to nejlepší, co česká kuchyně nabízí.
Czech Specials je společným projektem agentury Czech Tourism, Asociace hotelů a restaurací ČR a Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Všechny informace o něm najdete na www.czechspecials.cz .