FOODOLOGY

O projektu

Kdo jsme

Za projektem Foodology stojí Milan Ballík, který skvělé momenty i průšvihy tuzemské gastronomické scény popisuje už déle než patnáct let. Prokousává se jí však odnepaměti.

Jeho „domovským“ působištěm byla dlouhou dobu lifestylová sekce ekonomického týdeníku Euro, kam pravidelně přispíval recenzemi restaurací i hodnocením vín. Až do roku 2014 byl zároveň členem týmu připravujícího každoročně průvodce po nejlepších pražských podnicích s názvem Top restaurace.

Za významné impulsy moderní české gastronomie považuje působení Vita Molliky v restauraci pražského hotelu Four Seasons či otevření La dégustation bohême bourgeoise. „I když ne všechno, co dělají, se mi líbí, už tenkrát byli nadčasoví a my to nechápali. Dneska se ukazuje, že jsou jediní, kdo chytá a praktikuje trendy světových kuchařských mágů,“ říká.

Kromě sledování gastronomických trendů na nejvyšší úrovni se věnuje s oblibou jedinečné české pivní kultuře, která po letech založených na spodně kvašených ležácích a výčepních pivech vstřebává čím dál více z okolního světa.

„Když je hlad, tak je i husa dobrá,“ zní jedno z jeho oblíbených rčení. Stejně jako domácí českou a moravskou kuchyni však obdivuje jednoduchost italské kuchyně založené na výrazných a čistých chutích, elegantní propracovanost francouzských receptur, brilantní práci Jihoameričanů s hovězím masem nebo asijskou razanci, ať už má původ v Indii, Vietnamu, Thajsku či Koreji.

Neocení snad jen tradiční japonský pokrm, fermentované sójové boby natto. „Když jsem si to objednal v Katsuře, třikrát mi to rozmlouvali. Dal jsem si dvě minisousta a konec, jenže ti dobráci mi to ještě zabalili domů,“ vzpomíná.

Články Milana Ballíka se v uplynulých letech kromě týdeníku Euro a stránkách Foodology objevily i v časopisu Barlife či projektu Culinary art of living.

 

Co chceme

– představovat kvalitní podniky na gastronomické scéně republiky, které nabízejí to nejlepší, co je v Česku k mání

– zdůrazňovat spojení restaurace a šéfkuchaře, protože každý chef stěžejním způsobem ovlivňuje charakter toho kterého podniku

– poodkrývat, jak funguje restaurační byznys a co všechno šéfkuchaři a majitelé podniků pro co nejdokonalejší chuť i vzhled svých pokrmů dělají

– upozorňovat na význam a jedinečnost regionálních surovin, které mají čitelný původ a svůj „občanský průkaz“ se všemi důležitými informacemi

– pomoci tuzemským restauracím vrátit se na mapu evropské kulinarie, kde kdysi česká kuchyně zaujímala významné postavení

– být nezávislí, takže hlavní zásadou Foodology je stejně jako v minulých působištích Milana Ballíka, že všechny recenzované pokrmy i nápoje platí redakce

 

Na restaurace, které se snaží posunout své hranice výš, ale dosud se nedostaly na úroveň odpovídající kritériím pro zařazení do výběru Foodology, hodláme upozorňovat také. Něco málo jim ještě chybí, přesto si myslíme, že stojí za zmínku. Proto zatím v jejich kolonce procentuálního hodnocení najdete „0 %“.

1. 12. 2014

Daily Meal

všechny novinky

Svatý Martin v Mlýnci do konce listopadu

Nestihli jste slavnostní svatomartinskou večeři? Žádné zle, jako už tradičně je zde restaurace Mlýnec. Tamní šéfkuchař připravil tradiční husí menu docela netradičně

Podzimní Mlýnec v nové režii

králík i daněk, zelí i hrušky: podzim v Mlýnci vytvořil nový šéfkuchař

Říjnová galavečeře v Il Giardino Toscano

Pražská restaurace Il Giardino Toscano pokračuje ve spolupráci se zahraničními kuchaři. Se šéfkuchařem Filipem Šulcem se tentokrát ke sporáku postaví Chris Naylor

Daily Drink

všechny novinky

Segafredo – čtvrt století italské kávy na našem trhu

Česká kávová kultura prošla v posledních pětadvaceti letech velikou změnou. Jednnou z těch, kdo přitom sehráli významnou roli byla společnost Segafredo Zanetti. A je tomu tak stále

Svijanští na vavřínech nespí

Do již tak početné sbírky titulů a ocenění svijanských piv přibyly další dva. Na soutěži International Craft Beer Award v německém Neustadt an der Weinstraße se o to postaraly Svijanská Kněžna 13 % a Svijanský Máz 11 %

Pivovar Svijany – 455 let poté

Jaroslav z Vartemberka, Jáchym Ondřej Šlik, Valdštejnové, Rohanové, ani sládek Antonín Kratochvíle nemohli mít ani nejmenší tuchy. O tom, že z pivovaru, o němž je zmínka už roku 1564 který měli postupně v držení, vyroste jednou široko daleko vyhlášený podnik s vyhledávaným sortimentem znamenitých, rázovitých piv