FOODOLOGY

Svíčková

Czech Specials pod novou správou. Stará se o ně Asociace kuchařů a cukrářů

V současnosti drží certifikaci Czech Specials devadesát tři restaurací.

Významnou změnou prošel v minulých týdnech projekt Czech Specials, který pod sebou soustřeďuje restaurace, které úspěšně prošly jeho certifikací a nyní mají možnost, ale i povinnost čerpat z receptur, které nabízí.

Jedná se o tradiční česká jídla, jejichž soupis a popisy výroby jsou součástí programu Czech Specials. Některé z nich se musí stát součástí stálé nabídky restaurací, které certifikaci získaly, nebo o ni usilují. Jde minimálně o polévku a dvě hlavní jídla.

Hlavní novinkou je, že správa certifikačního procesu projektu přešla z Asociace hotelů a restaurací České republiky pod Asociaci kuchařů a cukrářů ČR. Což je logickým vyústěním vývoje značky, kuchaři mají k této jeho důležité části s výrazně gastronomickou náplní přece jen blíže. Navíc právě v roce, kdy republika slaví významné výročí, je zájem médií i jednotlivců soustředěn vedle ostatních témat právě na gastronomii. Jídlo je především pro cizince jedním z prvních kontaktů s naší zemí a podle jeho úrovně si formují prvé dojmy. Ale zájem o návrat kvalitní české kuchyně mají i tuzemští návštěvníci restaurací. Krom jiného proto, že se jich stále více v rámci dovolených orientuje na pobyty v atraktivních oblastech naší země.

V současnosti drží certifikaci Czech Specials devadesát tři restaurací, mnoho dalších si zažádalo o její obnovu nebo o ní žádá poprvé.

S tím, jak roste zájem o Českou republiku i v řadách turistů zahraničních, je cílem projektu podpořit jej prostřednictvím gastronomie a regionálních receptur. Těch je dnes k dispozici 135, další české speciality budou postupně přibývat. Hlavním z cílů projektu je přes jedinečnou českou gastronomii přiblížit domácím i zahraničím turistům jednotlivé regiony a představit naše kulinářské speciality. Czech Specials je zároveň certifikační značkou, která stvrzuje, že hosté v podnicích, jež jsou jejími držiteli, dostanou tradiční české pokrmy v odpovídající kvalitě.

Vzhledem k nasazení, s jakým k práci na projektu přistupují jeho současní aktéři, lze očekávat, že se jeho povedené transparentní logo stane brzy synonymem pro to nejlepší, co česká kuchyně nabízí.

Czech Specials je společným projektem agentury Czech Tourism, Asociace hotelů a restaurací ČR a Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Všechny informace o něm najdete na www.czechspecials.cz .

3. 9. 2018

Daily Meal

všechny novinky

Hovězí z domácích chovů nabízejí V Zátiší

Tatarák, consomé z oháňky, i vyzrálý rib eye steak. Igor Chramec sází na české hovězí.

Valentin není jen ve čtvrtek

Alespoň ne pro ty, kdo právě v ten den slavit nemohou. Těm vycházejí některé podniky naproti.

Atrakce v Hergetově Cihelně

Do konce února nabízí Hergetova Cihelna nezvyklý projekt. A sice možnost, abyste se svým způsobem spolupodíleli na sestavení nového jarního menu.

Daily Drink

všechny novinky
Den klasického sektu se koná 23. listopadu

Foodology uvádí Daily Drink, rubriku zaměřenou na nápoje a kulturu jejich konzumace

Co by byla husa bez půllitru piva? Co by byly ústřice bez šampaňského? A co třeba tatarák ze pstruha bez toho správného koňaku? Nápoje jsou odnepaměti spjaté s pokrmy a na jejich chuťovou souhru restauratéři i šéfkuchaři kladou stále větší důraz. Vždyť už se v některých podnicích – byť výjimečně – pomalu zabydluje i párování jídel s pramenitou […]

Příběh jménem Blatnička

Začal daleko dříve, než se s novou érou po Listopadu s podobnými koncepty roztrhl pytel.
Přesně to bylo v roce 1970

Praque Wine Week netuctově

Když se v době, kdy spotřeba vína v této zemi pohybovala okolo šestnácti litrů na hlavu a rok – oproti zhruba desetinásobku vypitého piva, nikdo netušil. To, že se po prvních ročnících soutěž pod názvem Prague Wine Trophy dočká tuctu dalších pokračování.