FOODOLOGY

Svíčková

Czech Specials pod novou správou. Stará se o ně Asociace kuchařů a cukrářů

V současnosti drží certifikaci Czech Specials devadesát tři restaurací.

Významnou změnou prošel v minulých týdnech projekt Czech Specials, který pod sebou soustřeďuje restaurace, které úspěšně prošly jeho certifikací a nyní mají možnost, ale i povinnost čerpat z receptur, které nabízí.

Jedná se o tradiční česká jídla, jejichž soupis a popisy výroby jsou součástí programu Czech Specials. Některé z nich se musí stát součástí stálé nabídky restaurací, které certifikaci získaly, nebo o ni usilují. Jde minimálně o polévku a dvě hlavní jídla.

Hlavní novinkou je, že správa certifikačního procesu projektu přešla z Asociace hotelů a restaurací České republiky pod Asociaci kuchařů a cukrářů ČR. Což je logickým vyústěním vývoje značky, kuchaři mají k této jeho důležité části s výrazně gastronomickou náplní přece jen blíže. Navíc právě v roce, kdy republika slaví významné výročí, je zájem médií i jednotlivců soustředěn vedle ostatních témat právě na gastronomii. Jídlo je především pro cizince jedním z prvních kontaktů s naší zemí a podle jeho úrovně si formují prvé dojmy. Ale zájem o návrat kvalitní české kuchyně mají i tuzemští návštěvníci restaurací. Krom jiného proto, že se jich stále více v rámci dovolených orientuje na pobyty v atraktivních oblastech naší země.

V současnosti drží certifikaci Czech Specials devadesát tři restaurací, mnoho dalších si zažádalo o její obnovu nebo o ní žádá poprvé.

S tím, jak roste zájem o Českou republiku i v řadách turistů zahraničních, je cílem projektu podpořit jej prostřednictvím gastronomie a regionálních receptur. Těch je dnes k dispozici 135, další české speciality budou postupně přibývat. Hlavním z cílů projektu je přes jedinečnou českou gastronomii přiblížit domácím i zahraničím turistům jednotlivé regiony a představit naše kulinářské speciality. Czech Specials je zároveň certifikační značkou, která stvrzuje, že hosté v podnicích, jež jsou jejími držiteli, dostanou tradiční české pokrmy v odpovídající kvalitě.

Vzhledem k nasazení, s jakým k práci na projektu přistupují jeho současní aktéři, lze očekávat, že se jeho povedené transparentní logo stane brzy synonymem pro to nejlepší, co česká kuchyně nabízí.

Czech Specials je společným projektem agentury Czech Tourism, Asociace hotelů a restaurací ČR a Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Všechny informace o něm najdete na www.czechspecials.cz .

3. 9. 2018

Daily Meal

všechny novinky

Pavol Pavlík – inspirace prostředím

Chléb s máslem, sýry, candát, halušky, králík, Ale i třeba tvarůžky. To je jaro na talíři podle Pavla Pavlíka .

Májové pozdravy ze Zátiší Group

S ostrým startem turistické sezóny vytáhli kuchaři těžký kalibr. Tedy co do údernosti, složením a provedením meníček jde o kreace hravé lehké, provokující mládím jara.

Pestré velikonoční kreace v Tritonu

Úhoř, perlička, ale i červená řepa. Tomáš Horák odhalil svou představu Velikonoc

Daily Drink

všechny novinky

Bublinky v Riegráči pošesté

Podobně jako kdysi pizza vtrhly na pražskou gastronomickou scénu i typické italské bublinky – Prosecco

Zelený čtvrtek v zeleném Brně

V tisícileté historii pivovarnictví je jeho čtrnáctiletá existence pouze malým zlomkem. Přesto si stačilo získat až bezbřehou popularitu.

Retro výlet za Kozlem

Vzhledem k velikosti naší vlasti jsme co do významu pro celosvětové pivovarnictví mimořádnou velmocí. Od toho se odvíjí náš vztah k tomuto odvětví. Vedle samotné konzumace jsou to dny otevřených dveří spojené s hudebními produkcemi, prohlídky řady průmyslových pivovarů s nezbytnou ochutnávkou tamních produktů.